Συμμετοχή του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Φλώρινας στο πολιτιστικό δίκτυο “Εεεεκ του Ύδατος Ορμώμενοι”

28 Μάι

Το πολιτιστικό δίκτυο “Εεεεκ του Ύδατος Ορμώμενοι” αποτελεί ένα πολιτιστικό δίκτυο σχολείων ειδικής αγωγής, έχοντας ως κοινό τόπο το Υδάτινο Στοιχείο. Συμμετέχουν 15 σχολεία ειδικής αγωγής,το δίκτυο υποστηρίζει και συντονίζει ο Σύμβουλος Καλλιτεχνικών ΠΕ08 κος Παλιάτσιος Γεώργιος.

            Πηγή έμπνευσης για το δικό μας σχολείο αποτέλεσε ο ποταμός της Φλώρινας, ο Σακουλέβας. Είναι ο ποταμός της Μακεδονίας που στο μεγαλύτερο μήκος του ρέει στον νομό της Φλώρινας. Πηγάζει από το όρος Βαρνούντας και ρέει αρχικά ανατολικά περνώντας μέσα από την πόλη. Αποτελεί σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας των κατοίκων της πόλης καθώς και τόπο συνάντησης και περισυλλογής. Τον χειμώνα ο ποταμός αρκετές φορές παγώνει, προσφέροντας εικόνες εξαιρετικής ομορφιάς , σε συνδυασμό με τα νεοκλασικά κτίρια που βρίσκονται κατά μήκος του, δίνουν μια ξεχωριστή ομορφιά. Γύρω του συγκεντρώνει τον πνευματικό κόσμο της πόλης καθώς τον περιβάλλουν ατελίε ζωγράφων αλλά και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας. Έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης και σκηνικό για αρκετές ταινίες του Θ.Αγγελόπουλου.

            Κατά την διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ποικίλες εκπαιδευτικές και βιωματικές δράσεις στις οποίες συμμετείχαν όλοι οι μαθητές με έμφαση στους τομείς Επικοινωνία και  Καλλιτεχνική Δημιουργικότητα. Δράσεις που υλοποιήθηκαν από τις εκπαιδευτικούς : κ. Τραινοπούλου Μαρία διευθύντρια του σχολείου, την κ. Κερκέζη Όλγα, καθηγήτρια καλλιτεχνικών και την κ. Μαγουλοπούλου Ευρυδίκη, φιλόλογο του σχολείου.

            Το πρόγραμμα “Εεεεκ του Ύδατος Ορμώμενοι” έδωσε στους  μαθητές την δυνατότητα κινήτρων μάθησης και ανακάλυψης. Συμμετέχοντας σε βιωματικές, διαδραστικές δράσεις, αναζήτησαν πληροφορίες, συνεργάστηκαν, εκφράστηκαν δημιουργικά και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα προστασίας του υδάτινου περιβάλλοντος.

Δράσεις που στόχευαν:

  •    Στην ανάπτυξη της έκφρασης, της σκέψης, της φαντασίας, και της δημιουργικότητας
  •          Ανάπτυξη της καλλιτεχνικής έκφρασης
  • Ανάπτυξη του προφορικού λόγου, εμπλουτισμός του λεξιλογίου, ικανότητα περιγραφής του κύκλου του νερού. Παρατήρηση , σχολιασμός του εποπτικού υλικού.
  • Κατανόηση της αξίας του νερού για την επιβίωση των ανθρώπων, των ζώων, την ανάπτυξη των φυτών.
  • Κατανόηση των ιδιοτήτων του νερού και μορφών του νερού
  • Ανάπτυξη λεπτής και αδρής κινητικότητας.

                                                        ΑΝΑΓΛΥΦΟ ΕΡΓΟ

            Με οδηγό φωτογραφικό αντίγραφο του ποταμού Σακουλέβα, οι μαθητές προσπάθησαν να ζωντανέψουν το υγρό στοιχείο. Με τη βοήθεια της πλαστελίνης δόθηκε η αίσθηση της υφής και της κίνησης του νερού. Δραστηριότητα που βοήθησε στην εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας και ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους μαθητές.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΚΕΤΑΣ

            Δημιουργία μακέτας με ανακυκλώσιμα υλικά, με αφορμή τον κύκλο του νερού. Κατά τη διαδικασία οι μαθητές συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα ζωγραφικής και κολάζ, αναγνωρίζοντας παράλληλα τα στοιχεία που συνθέτουν την μακέτα και κατανοώντας όλη τη διαδικασία της πορείας του νερού. Η διαδικασία βοήθησε στην ανάπτυξη της έκφρασης και της δημιουργικότητας των παιδιών καθώς και τη συνεργασία μεταξύ τους.

Υλικά που χρησιμοποιήσαμε:

  • Χαρτόνια
  • Πινέλα
  • Χρώματα (τέμπερες)
  • Σιλικόνη
  • Πέτρες και κλαδιά που συλλέξαμε από τον ποταμό Σακουλέβα

ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ

Κατασκευή αισθητηριακών μπουκαλίων μέσω των οποίων οι μαθητές διεγείρουν και τις πέντε αισθήσεις εξίσου, παρατηρούν νέα ερεθίσματα αλλά και διασκεδάζουν.

Παγκόσμια Ημέρα Ποίηση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίηση 21 Μαρτίου 2024 οι μαθητές συνέθεσαν ένα δίστιχο με θέμα το υδάτινο στοιχείο αλλά χωρίς να αναφέρονται άμεσα σ’ αυτό.