Το Εικαστικό Εργαστήριο ΕΕΕΕΚ Φλώρινας ενεργοποιεί και πυροδοτεί την συνεργασία και την αλληλεγγύη μεταξύ των μαθητών αλλά και τις σχέσεις τους με τον κοινωνικό περίγυρο.
Ο πειραματισμός και η έρευνα πάνω σε ζητήματα καλλιτεχνικής έκφρασης και η διαχείριση των διαφορετικών υλικών και τεχνικών στοχεύει στην συνολική κάλυψει της Οπτικής Αντίληψης άλλα και την φροντίδα και ανάπτυξη της αισθητικής άποψης των μαθητών.
Η συνεργασία του με το Εργαστήριο Κηπουρικής άλλα και με τα υπόλοιπα μαθήματα δημιουργεί ένα πολυαισθητηριακό περιβάλλον. Η συνδιαμόρφωση μαθημάτων με διάφορες θεματικές και πρακτικές διδάσκει την διαχείριση του “προσωπικού χώρου” άλλα και τις σχέσεις των διαφόρων αντικειμένων μεταξύ τους.
Όπως κάθε μορφή τέχνης έτσι και οι κατασκευές και οι χειροτεχνίες προσφέρουν ένα ευρύ πεδίο δυνατοτήτων έκφρασης στον καθένα βι μας . Ειδικά στους πιο εσωστρεφείς από εμάς βοηθούν ώστε να εκφράσουμε αυτά που δυσκολευόμαστε να πούμε με λόγια . Μέσω της τέχνης το ίδιο το παιδι φαντάζεται, σχεδιάζει και δημιουργεί κάτι δικό του. Εκτός από την δημιουργική του σκέψη ενισχύεται και η συνθετική του σκέψη, αφού προσπαθεί να βρει νεους τρόπους έκφρασης. Παράλληλα, ενεργοποιούνται και όλες του οι αισθήσεις. Στις κατασκευές έρχεται σε επαφή με διαφορετικά υλικά και υφές . Κάποια μπορεί να είναι μαλακά και εύπλαστα (πχ. Πλαστελίνη, πηλό, διάφορες κλωστές) ενώ άλλα πιο σκληρά και άκαμπτα (πχ. Χαρτόνι η μεταλλικά ελάσματα( αγγίζει, μυρίζει, αισθάνεται και ανάλογα συμπεριφέρεται, ώστε να δημιουργήσει κάτι ωραίο αισθητικά, κάτι που το εκφράζει σαν ψυχή και συναίσθημα. Ειδικά για αυτό το τελευταίο θα έπρεπε να το σκεφτόμαστε πριν κατακρίνουμε μία παιδική δημιουργία. Η προσωπική έκφραση του παιδιού μέσα από την τέχνη, μπορεί να γίνει και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των κατασκευών και των χειροτεχνιών. Μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση μέσω της εσωτερικής ικανοποίησης που αισθάνεται το παιδί για τα δημιουργήματα του, αλλα και η δημιουργική έκφραση που επιτυγχάνεται μέσω των χειροτεχνιών, απελευθερώνουν και πολλές φορές βοηθούν το παιδί αλλά και τους ειδικούς ψυχικής υγείας , παιδαγωγούς και γονείς να αντιληφθούν τη διάθεση του, τις ανάγκες του, αλλά και την ψυχολογία του γενικότερα.